Hvis du betaler med kort (PayPal)

Når du gennemfører betalingen via PayPal åbnes et nyt og sikkert betalingsvindue hos PayPal med informationer om din ordre samt detaljer om "kontohaveren".
Da Talkonsulenten ApS er vores bogholderi går betalingen derfor til denne konto som det også fremgår i betalingsvinduet.

Leverings- og handelsbetingelser

Parrotshoppen.dk sørger for levering med GLS eller PostDanmark til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen.
"Levering uden omdeling" betyder at pakken afleveres i nærmeste pakkebox og besked gives herom. Er det muligt at levere pakken direkte til adressen uden ekstra omkostninger prioriterer vi selvfølgelig dette. Ordrer placeret på hverdage  inden kl. 14 vil så vidt muligt blive sendt samme dag (såfremt varen er på lager). Rettidig levering forudsætter dog at fragtfirmaet overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos fragtfirmaet, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Fragtfirmaet’s kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Parrotshoppen.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos fragtfirmaet. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Parrotshoppen.dk naturligvis en ny leverance uden beregning.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af fragtfirmaerness målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Parrotshoppen.dk tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering.

Leveringer til Færøerne, Grønland og udlandet er KUN efter forudgående aftale

Vælges der "Afhentning" skal dette ske i Hvidovre og efter forudgående aftale.

Reklamationsret

Parrotshoppen.dk yder 2 års reklamationsret på nye varer i henhold til købeloven omfattende mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler skal meddeles Parrotshoppen.dk indenfor rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. I forbindelse med reklamationssager afholder Parrotshoppen.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

ParrotCenter.dk
Vangedevej 16
DK-3600 Frederikssund
Email: kontakt@parrotcenter.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Det er vigtigt at fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Parrotshoppen.dk har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto.

Fortrydelsesret & Returret

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages eller fra den dag du modtager ordrebekræftelsen, hvis du modtager denne efter varerne. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand og mængde som du modtog den. Fortrydelse kan IKKE ske ved at nægte modtagelse af varen eller ved at aflevere varen personligt til Parrotshoppen.dk. Alle former for returnering skal varsles utvetyrigt og på varigt medie (f.eks. en mail) inden for 14 dage. Efter varslingen har du ydeligere 14 dage til at returnere varen. Når varen er modtaget retur vil den blive undersøgt og en evt. værdiforringelse vil blive estimeret. Købsprisen fratrukket værdiforingelsen vil blive overført til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Klageadgang

Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet
www.forbrug.dk
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
kfst@kfst.dk
41 71 50 50 (Hverdage 9-12)

Ønsker du at klage over butikken eller handelsforløbet kan dette også gøres via den fælles europæiske klageportal "ODR" som du finder her:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Husk at butikkens mailadresse skal oplyses ved klageindgivelse: kontakt@parrotshoppen.dk

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

ParrotCenter.dk
Vangedevej 16
DK-3600 Frederikssund
Tlf. 43410202
kontakt@parrotshoppen.dk

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato

Personlige oplysninger og datasikkerhed

Ingen personlige oplysninger der registreres på Parrotshoppen.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Parrotshoppen.dk.

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Vi benytter disse cookies til at genkende dig og for eksempel huske, hvilke varer der er i indkøbsvognen når du handler online hos Parrotshoppen.dk. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år, jf. bogføringsloven. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos Parrotshoppen.dk på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. IP adressen opbevares så længe, det er nødvendigt i forhold til en eventuel politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!


Som registreret hos Parrotshoppen.dk har du efter persondataloven altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og til at få indsigt i de oplysninger, som vi har om dig. Det får du ved at kontakte Parrotshoppen.dk. På baggrund af eventuelle indsigelser foretager vi sletning i det omfang, det ønskes.
Den dataansvarlige er Digital Life, Vangedevej 16, 3600 Frederikssund